کاتالوگ خدمات در گاما چیست؟

کاتالوگ خدمات یا سرویس کاتالوگ فهرستی از کلیه خدماتی می باشد که بخش IT شما در حال حاضر به کاربران یا مشتریان خود ارائه می کند تا آنها بتوانند خواسته ها و مشکلات خود را به آسانی و خیلی سریع اعلام کنند. سرویس کاتالوگ باید خیلی واضح و از نگاه کاربران نهایی طراحی گردد تا کاربران در هنگام انتخاب خدمات از این کاتالوگ مشکلی نداشته باشند.

یکبار برای همیشه از شر خواسته های نا به جای کاربران راحت شوید!

یکی از مشکلات بخش IT هر شرکتی این است که کاربران انتظار دارند این بخش به همه خواسته های آنها پاسخ دهند در صورتیکه هیچ منو یا کاتالوگی برای مشخص کردن اینکه کاربران اجازه دارند چه نوع خواسته هایی را مطرح کنند وجود ندارد. نرم افزار Helpdesk گاما با طراحی یک سرویس کاتالوگ بسیار ساده به کاربران اجازه می دهد تا خواسته ها و مسائل مربوط به حیطه کاری خودشان را اعلام کرده و فقط در همان محدوده انتظار سرویس دهی داشته باشند. به عنوان مثال شاید برخی واحدها مثل واحد مدیریت لازم باشد درخواست چاپگر بدهد ولی سایر واحدها چنین اجازه ای نداشته باشند.

سرویس کاتالوگ در گاما ITSM

طراحی یک سرویس کاتالوگ ساده فقط در چند دقیقه

گاما به توجه تجربیات موفق گذشته، یک سرویس کاتالوگ پیش فرض برای شما طراحی کرده و شما فقط کافی است تا آن را مطابق با نیازهای سازمان خود اصلاح کنید. برای اینکه خودتان بتوانید یک سرویس کاتالوگ موثر برای کار خودتان طراحی کنید لطفا مقاله مربوط به طراحی سرویس کاتالوگ را مطالعه فرمایید.

 

Service-Catalog-Bank

کاربران به آسانی و بدون آموزش شروع به ثبت درخواست خواهند کرد

مهمترین مساله و نگرانی بخش IT شرکت این است که کاربران نباید درگیر سختی ها و پیچیدگی های خاص شوند و باید به راحتی هر چه تمام تر درخواست خود را ثبت نمایند. گاما طراحی ساده ای برای کاربران نهایی صورت داده تا به راحتی بتوانند مسائل خود را از فهرست خدمات انتخاب کرده و ثبت نمایند.

گاما نگرانی بخش IT برای سرویس های داخلی را برطرف می کند

از آنجاییکه بخش IT هر شرکت مجموعه کارهایی را در زمینه های شبکه، سخت افزار و … انجام می دهد که همه این کارها دور از چشم کاربران نهایی و فقط در بخش IT صورت می گیرد، گاما امکان تعریف سرویس کاتالوگ مخصوص IT را نیز فراهم می کند.

سطوح Service Catalog در گاما ITSM

در سامانه Gamma سرویس کاتالوگ به صورت پیشفرض در 3 سطح تعریف می‌شود:

  • سطح اول: گروه سرویس
  • سطح دوم: سرویس
  • سطح سوم: درخواست متداول یا service item

قابلیت‌های گاما ITSM