وقتی به مشتریان خود پشتیبانی از نوع IT می‌دهید، از چه ابزار و نرم‌افزاری استفاده می‌کنید؟ قطعا از نرم‌افزار Help Desk استفاده خواهید کرد. با این حال، راه‌اندازی یک میزکمک کارآمد و پاسخگو، به این معنی است که شرکت یا سازمان شما، به نرم‌افزار Help Desk باکیفیت نیاز دارد. در این مقاله، سعی کردیم بهترین نرم‌افزارهای Help Desk را مورد آزمایش قرار دهیم. همراه ما باشید.

نرم افزار Help Desk

نیاز مشتریان به نرم‌افزار Help Desk

مشتریان برای محصولات و خدماتی که خریداری می کنند، نیاز به حمایت دارند. همچنین کارمندان نیز به خدمات بخش فناوری اطلاعات نیاز دارند. در هر صورت، بهترین راه برای رسیدگی به چنین مسائلی از طریق میز کمک است. علاوه بر این، شرکت‌های امروزی بیش از گذشته از سیستم‌های میز کمک خود تقاضا دارند. همانطور که عادات خرید مصرف کننده به طور پیوسته به صورت آنلاین تغییر کرده است، کانال‌های پشتیبانی از آنها نیز تغییر کرده است و آنها به پشتیبانی آنلاین نیز احتیاج دارند.

نرم‌افزار میز کمک Zoho Desk

Zoho مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارهای تجاری را به بازار عرضه می کند و Zoho Desk یکی از بهترین آنهاست. دارای مجموعه ویژگی‌های چشمگیر و رقابتی‌ترین برحسب قیمت در بین تمام سیستم‌هایی است که ما آزمایش کردیم. قابلیت گردش کار، ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی و برنامه نصبی بر روی تلفن همراه، همه ویژگی‌های قانع‌کننده‌ای هستند که البته قابلیت‌های آن، همینجا ختم نمی‌شود.

آدرس وب‌سایت: www.zoho.com 

نرم‌افزار میز کمک Fresh Desk

Freshdesk دقیقا با هدف تقویت میزهای کمک مشتری برای کسب و کارهای SMBها طراحی شده است. (در مقابل، محصول دیگر این شرکت، Freshservice، برای عملیات داخلی IT در نظر گرفته شده است.) در نتیجه، هدف آن حل و فصل مشکلات مشتری با کمترین تلاش برای مشتریان و فن‌آوران خدمات، تا حد امکان سریع و کارآمد است. ویژگی‌های پیشرفته، مانند گیمیفیکیشن و کانال‌های چند نقطه تماس مشتری، آن را از مجموعه متمایز می‌کند.

کسب و کارهای کوچکی که برای پاسخگویی به مسائل مشتریان به کمک نیاز دارند، از آنچه Freshdesk ارائه می دهد قدردانی خواهند کرد. قابلیت‌هایی مثل هوش مصنوعی محصول که قابلیت‌های یکپارچه‌سازی بیشماری را برقرار کرده است. با این حال، اگر به دنبال سیستمی هستید که بتواند وظایف مضاعف را روی میز پشتیبانی داخلی بخش فناوری اطلاعات شما انجام دهد، Freshdesk ممکن است ناامیدتان کند.

آدرس وب‌سایت: www.freshworks.com

نرم‌افزار میز کمک HaloITSM

HaloITSM همانطور که از نامش پیداست، هدف آن کمک به کسب و کارها است تا میزهای کمک IT را که از مجموعه بهترین شیوه‌های ITIL پیروی می‌کنند، مستقر کنند. شاید آنچنان که باید و شاید، اسم این محصول رو نشنیده باشید. اما مطمئن باشید که HaloITSM در کلاس خود یکی از بهترین‌هاست.

SMB‌هایی که بر اجرای بهترین شیوه‌های دقیق ITIL اصرار دارند، ممکن است به نرم‌افزاری مانند HaloITSM نیز نیاز داشته باشند. اگر میز پشتیبانی IT شما حجم تیکت بالایی دارد، ممکن است استفاده از این نرم‌افزار، راه‌حل خوبی برای شما باشد. فقط توجه داشته باشید که اگر شما به یک میز کمک مشتری نیز نیاز دارید، تمام نیازهای شما را پوشش نخواهد داد.

آدرس وب‌سایت: haloitsm.com

قابلیت Round Robin در Help Desk

نرم‌افزار میز کمک Jira Service Management

محصول فعلی به شما امکان می‌دهد تمرکز مورد نیاز خود را روی یک مورد بگذارید و در آن بهترین باشید. خواه این تمرکز بر روی عملیات فناوری اطلاعات، مدیریت امکانات، پشتیبانی مشتری یا چیز دیگری باشد. همچنین پیام‌های تیمی و حل مشکلات مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیریت خدمات Jira، یک انتخاب همه جانبه خوب برای مدیریت میز کمک است. اگر می خواهید از یک ابزار برای چندین نقش شغلی استفاده کنید، می‌توانید از Jira کمک بگیرید. با این حال، برخی از مشتریان Jira، ممکن است از اینکه برخی از ویژگی‌ها هزینه اضافی دارند، از جمله یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و پشتیبانی از Active Directory، ناامید شوند.

آدرس وب‌سایت: www.atlassian.com

نرم‌افزار میزکمک ManageEngine ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus سیستم دیگری است که به سمت میزهای پشتیبانی داخلی طراحی شده است که توسط متخصصان فناوری اطلاعات اداره می‌شود. از استاندارد ITSM برای فرآیند فناوری اطلاعات و مدیریت تغییر پیروی می‌کند. این نرم‌افزار اخیرا ماژول‌هایی را برای رسیدگی به مشکلات فناوری اطلاعات ویژه بخشهایی از شرکت مانند منابع انسانی (HR)، امور مالی و غیره اضافه کرده است و از آنجایی که ManageEngine متعلق به Zoho است، یکپارچه سازی دقیق با سایر محصولات ManageEngine و Zoho ارائه می دهد.

این سیستم میز کمک، مختص نتخصصان باترجبه‌ست. این فرض را بر این می‌گذارد که میز کمک داخلی شما با متخصصان باتجربه IT پر شده است. ServiceDesk Plus ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌کند که به حل سریع‌تر مشکلات کمک می‌کند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که برخی از ویژگی‌های جذاب‌تر و پیشرفته‌تر فقط در سطوح بالاتر، در دسترس هستند.

آدرس وب‌سایت: www.manageengine.com

نرم‌افزار میزکمک Zendesk for Service

Zendesk از یک سیستم میز کمک اولیه به یک پلتفرم کامل تبدیل شده است که چندین محصول را تحت یک نام واحد ادغام می‌کند. این قابلیت، دارای بیش از 1200 برنامه شخص ثالث و ادغام است. همچنین عملکردهایی مانند مدیریت محل کار و کانال‌های پیام را در کنار هم قرار می‌دهد. این امر آن را به ویژه برای شرکت‌هایی که به دنبال حل مشکلات رایج هستند، جذاب می‌کند.

شرکت‌هایی که به دنبال اجرای یک میزکمک ساده هستند و می‌خواهند تمام جنبه‌های تجربه مشتری را بهبود بخشند، باید Zendesk را در نظر بگیرند. این بر آوردن تمام ارتباطات مشتری در یک مکان تاکید دارد، که نه تنها می‌تواند به عوامل خدمات کمک کند، بلکه سیستم‌های دیگر مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شرکت شما را بهبود می‌بخشد. با این حال، بسیاری از نوآوری‌های آن با قیمت گزاف همراه هستند.

آدرس وب‌سایت: www.zendesk.fr

نرم‌افزار میز کمک Gamma ITSM

نرم افزار Help Desk گاما با قابلیت اجرا تحت پلتفرم وب به شرکتها و سازمانهای بزرگ کمک می‌کند تا کلیه امور مربوط به بخش IT اعم از سرویسها و فرایندها را مکانیزه کرده و بتوانند مدیریت بهتری روی خدمات فناوری اطلاعات خود داشته باشند. نرم‌افزار Help Desk گاما منطبق بر چارچوب ITIL طراحی شده و با فرمهای ISMS نیز سازگار می‌باشد.

جالب است بدانید که Gamma ITSM، نسخه جدید Gamma HelpDesk می‌باشد که همانطور از نامش پیداست، کاملا منطبق با چارچوب ITIL و ITSM است که رقیبی بی‌همتا در بین کلاس کاری خود است. قابلیت‌هایی از جمله:

موارد فوق، برخی از امکانات و ویژگی‌های گاما ITSM است که هم‌اکنون با ثبت درخواست دمو، می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. کافیست درخواست دمو دهید تا کارشناسان ما، با شما تماس بگیرند.

منبع: pcmag